Welkom, Gast

Klein geaderd witje
(1 bekijken) (1) Gast
Expositieforum voor foto's van insecten. Hier kan men strenge beoordelingen en kritieken verwachten. Plaats hier enkel je beste foto's.
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Klein geaderd witje

Klein geaderd witje 1 jaar, 5 maanden geleden #94916

Deze gistermorgen gemaakt in de Engbertsdijksvenen in een poging wat creatief te wezen. Heb het geprobeerd om alleen de contouren te verkrijgen maar dat is niet echt gelijkt. Het was op dat moment wat grauwig. Dus alles werd donker. Uiteindelijk toch maar gekozen om wat bij te flitsen. Misschien dat ik met wat prutswerk toch nog een contourfoto krijg van de foto's, maar die plaats ik dan later wel. Graag jullie op- en aanmerkingen.

Exif : 180 mm, 1/50 sec, F9.0, ISO: 100, flits 1/32 manueel.
IMG_0000047577.JPG
  • Tom Smit
  • Afwezig
  • Activiteitenteam
Laast bewerkt: 1 jaar, 5 maanden geleden Door Tom Smit.

Re:Klein geaderd witje 1 jaar, 5 maanden geleden #94917

Toch even een poging gewaagd. Wat donkerder gemaakt met DPP en een beetje met contrast gespeeld.
Hoor wel hoe jullie er over denken.

180 mm , 1/60 sec, F13, ISO: 100, EV -4/3
IMG_0000047574.JPG
  • Tom Smit
  • Afwezig
  • Activiteitenteam

Re:Klein geaderd witje 1 jaar, 5 maanden geleden #94919

Tom, ik vindt de eerste het mooist, het beestje lijkt wel bezaaid met pareltjes.
gr Annette
Vriendelijke groeten
Annette Bosklopper

Re:Klein geaderd witje 1 jaar, 5 maanden geleden #94921

Hoi Tom,

Mooie foto, nummer 2 zou mooi geweest zijn als je nummer 1 niet geplaatst zou hebben.
Ben weer eens brutaal geweest en een staande versie gemaakt, vond het namelijk niet zo mooi dat je 2 stengels in beeld had.
Hierbij vond ik (weer eens persoonlijk) dat dat de aandacht op het witje een beetje wegviel.
Bij mijn compositie heb trouwens wel even met de stengel gebogen anders kwam deze heel raar rechts het beeld in.
Als je het niet wat vind wordt deze uiteraard gewoon verwijderd.

Groet, Jos.
Witje_TomS.jpg
  • Jos Snijder

Re:Klein geaderd witje 1 jaar, 5 maanden geleden #94922

Hoi Jos,

Geen probleem. Leef je uit. Levert voor mij ook weer nieuwe inzichten op
Ik had zelf zoiets als een natuurlijk framewerk om de vlinder heen gepoogd te maken van deze twee stengels.

Kom trouwens wel een keer bij je in de leer voor PS. Als je zelfs grasstengels recht kunt buigen.
  • Tom Smit
  • Afwezig
  • Activiteitenteam

Re:Klein geaderd witje 1 jaar, 5 maanden geleden #94927

Tom mijn voorkeur gaat uit ook naar de eerste een prachtige foto een vlinder vol met diamantjes.
De tweede stengel stoord mij niet, maar zonder is ook mooi.
Groetjes Tiny
Groetjes Tiny,

www.tinygosselink.com
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.49 seconden