Welkom, Gast
Expositieforum voor foto's van vogels. Hier kan men strenge beoordelingen en kritieken verwachten. Plaats hier enkel je beste foto's.
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Dodaars

Dodaars 1 jaar, 5 maanden geleden #94660

Zaterdag diverse opnames van de Dodaars kunnen maken. Duidelijk een eendje met een hoge 'aaibaarheidsfactor'
Bij het verkleinen van de foto naar het formaat voor het forum treedt er een gekke ruis op in het rechter boven kwadrant en het linker onder kwadrant. Geen idee hoe het komt, het origineel heeft het uiteraard niet.

Mvg. Wim

ISO640 f7,1 1/400 -0,33ev 800mm (DX)
WAG_2458.jpg
Laast bewerkt: 1 jaar, 5 maanden geleden Door Wim Gelderblom.

Re:Dodaars 1 jaar, 5 maanden geleden #94671

Wim, mooie plaat met fraaie kleuren en mooie scherpte.

Ik zie idd de ruis ook. Heb je ook nog verscherpt, hele foto dan, waardoor deze ruis optreedt?

gr Henk
  • Henk Valk
  • Afwezig
  • Platinum lid

Re:Dodaars 1 jaar, 4 maanden geleden #95293

Hoi Wim, het heeft even geduurd maar hier dan alsnog de foto welke ik van jouw heb opgevraagd om eens te kijken of ik deze kan plaatsen met minder ruis.

Kijk maar wat je er van vind.

Groet, Jos.
Wim_Dodaars.jpg
  • Jos Snijder

Re:Dodaars 1 jaar, 4 maanden geleden #95294

Knap werk Jos, ik ben benieuwd hoe je dat gedaan hebt?

Mvg. Wim

Re:Dodaars 1 jaar, 4 maanden geleden #95306

Het ontruisen doe ik altijd met nikon Dfine en dit doe ik dan gewoon via de automatische functie.
En daarna verklein ik de foto pas naar het gewenste formaat voor plaatsing op het forum.
Tevens maak ik de kleuren iets natuurlijker met Nikon Color efex pro met het filter brilliance/Warm

Groet, Jos.
  • Jos Snijder

Re:Dodaars 1 jaar, 4 maanden geleden #95312

Bedankt Jos, beide plug-ins heb ik ook. Je bent er kennelijk meer bedreven in dan ik. Dank voor de tip.

Mvg. Wim
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 1.85 seconden