Welkom, Gast

Steenuil
(1 bekijken) (1) Gast
Expositieforum voor foto's van vogels. Hier kan men strenge beoordelingen en kritieken verwachten. Plaats hier enkel je beste foto's.
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Steenuil

Steenuil 1 jaar, 5 maanden geleden #94712

Vorige week nog weer even bij de steenuiltjes geweest. Op deze lokatie hebben we steenuiltjes geringt en heb met de grondeigenaar afgesproken dat ik regelmatig terug kom om ze te observeren en als het mogelijk is te fotograferen. Vroeg in de avond worden ze aktief en laten ze zich reglmatig zien. Hier eentje op zijn vaste uitkijkpost. De lichtomstandigheden waren niet optimaal en heb meerdere opnames moeten maken. Deze vond ik de moeite waard. Genomen met spiegelopklap en draadontspanner.

640iso f5,6 1/6 700mm +1EV
steenuil_7_.jpg

Re: Steenuil 1 jaar, 5 maanden geleden #94713

Deze ziet er idd goed uit gezien de door jou beschreven omstandigheden.
Kijkt je ook lekker strak aan .
  • Tom Smit
  • Afwezig
  • Activiteitenteam

Re: Steenuil 1 jaar, 5 maanden geleden #94716

Wauw wat een mooie foto en wat zit er een scherpte in de ogen.
GRoetjes Tiny
Groetjes Tiny,

www.tinygosselink.com

Re: Steenuil 1 jaar, 5 maanden geleden #94722

Leuke foto Ronald,mooie stek daar.

Re: Steenuil 1 jaar, 5 maanden geleden #94723

Mooie foto Ronald maar wat heb toch je met je achtergrond gedaan?
Groeten,
Han Bouwmeester
www.hanbouwmeester.nl

Re: Steenuil 1 jaar, 5 maanden geleden #94734

Het uiltje staat er prachtig op,maar de achtergrond oogt idd een beetje vreemd.
  • Trui Alink
  • Afwezig
  • Activiteitenteam

Re: Steenuil 1 jaar, 5 maanden geleden #94743

Han & Trui:: met de achtergrond heb ik helemaal niets gedaan! Heb bij deze opname sterk overbelicht(ook om ruis te voorkomen) omdat de uil in de schaduw zat en de achtergrond lichter was dan de uil. De achtergrond komt dan wat 'uitgebeten' uit de verf. Heb de RAW opname gewoon in LR bewerkt en daarna in CS4 (match color en smart sharpen).

Re: Steenuil 1 jaar, 5 maanden geleden #94746

Mooie plaat, maar ook mijn eerste gedachte was dat je de achtergrond geblurt had of zoiets.
Nu ik jouw antwoord zo lees, Ronald, vermoed ik dat je de hooglichten in LR flink teruggeschroefd hebt, waardoor de lichtere vlekken grijzig worden, maar waardoor er ook behoorlijk wat kleur uit de foto verdwijnt.
Als je de kleuren wat verzadigd denk ik dat ie al wat beter wordt.

Klinkt negatief, had hem graag zo willen maken hoor.

Re:Steenuil 1 jaar, 5 maanden geleden #94747

Nou ik vind hem zeker goed gelukt. Mooie heldere, scherpe foto.
  • Wicher Folkers

Re:Steenuil 1 jaar, 5 maanden geleden #94757

Bedankt voor de reacties!
RonaldM:hooglichten inderdaad iets gereduceerd waardoor je die vlekken krijgt. Misschien met PS in een xtra laag de achtergrond aanpakken...

Re:Steenuil 1 jaar, 5 maanden geleden #94771

Ondanks de achtergrond (al genoeg over gezegd) een fantastische blik vastgelegd.

Groeten,

Jerry.

Re:Steenuil 1 jaar, 5 maanden geleden #94784

Was wat mij betreft ook niet negatief bedoeld want de uil zelf staat er prima op. Maar om eerlijk te zijn zou ik dit even heel goed uitzoeken Ronald. Je hebt nieuwe, mooie spullen maar dit mag volgens mij ook niet met overbelichten ontstaan. De achtergrond is gewoon waterverfachtig/blurrig geworden.
Heel vreemd.
Groeten,
Han Bouwmeester
www.hanbouwmeester.nl

Re:Steenuil 1 jaar, 5 maanden geleden #94786

Prachtig Ronald, lijkt me geweldig om deze mooie vogels voor je lens te hebben.

Alles is verder gezegd, ben benieuwt of er een oplossing voor is.
  • Mark van der Walle

Re:Steenuil 1 jaar, 5 maanden geleden #94827

Ik zou niet weten wat ik hier aan moet doen?? De achtergrond is zoals ik al zei onbewerkt en komt nu eenmaal zo in beeld. Had al gekozen voor het kleinste diafragma om de achtergrond onscherp te maken. In eerste instantie stoord mij de achtergrond niet, maar als je langer kijkt ja.... Denk niet dat het aan mijn apparatuur ligt... toch?
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.68 seconden