Welkom, Gast

De ijsvogel
(1 bekijken) (1) Gast
Expositieforum voor foto's van vogels. Hier kan men strenge beoordelingen en kritieken verwachten. Plaats hier enkel je beste foto's.
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: De ijsvogel

De ijsvogel 1 jaar, 5 maanden geleden #94778

Afglopen weken heb ik tijd kunnen besteden aan het fotograferen van de ijsvogel. Voor het eerst dat ik ruim 40 minuten een ijsvogel heb kunnen observeren. Super ervaring (ook al zouden de foto's mislukken) wat gelukkig niet het geval was. Hij zat eerst op een tak maar ging op den duur richting de struiken en zat daar eerst rustig om zich heen te kijken en begon op den duur te poetsen etc.. Er blijft altijd wel wat te wensen over: de groene rietstengels rechts in het beeld (storen een beetje). Ik heb geprobeerd om de ijsvogel meer in zijn omgeving te laten zien.

Groet,

JerryvR

Gemaakt met D300s en 300mm F4 (op450mm)

1/500 F5.6 Iso 1600 -0,67eV
ijsvogel_7200-20100820-2.jpg

Het lukte mij niet om drie foto's te plaatsen (serie) vandaar dat ik voor de andere foto's verwijs naar mijn webalbum.

www.janimal.jalbum.net
Bijlagen:
Laast bewerkt: 1 jaar, 5 maanden geleden Door Bjorn Euren.

Re: De ijsvogel 1 jaar, 5 maanden geleden #94788

Hoi Jerry, zelf heb ik ze nog niet op de foto gekregen en zou waarschijnlijk hier ook blij al mee zijn. Ik vind echter de foto niet echt super. Een beetje rommelig met al die takken en sprieten zoals je zelf al aangeeft. Vind het een beetje jammer van deze prachtige vogel.

Voor wat betreft het plaatsen van meerdere foto's.
Zorg dat je foto's ergens op een site komen te staan en zorg dat je de locatie weet.
Open dan op het Natuurfocus forum een nieuwe item.
Voor het plaatsen van je foto begin je dan de regel met
http://
dan de locatie van je foto, zoiets als
http://www.jouwwebsite.nl/fotofolder/foto1.jpg
dan sluit je de regel af met

Dit doe je dan voor al je foto's (max. 5).

In bovenstaande tekst wordt mijn voorbeeld gezien als echte link door de website software. Is dus niet zo. werkt niet dus hoef je ook niet op te klikken.
  • Tom Smit
  • Afwezig
  • Activiteitenteam
Laast bewerkt: 1 jaar, 5 maanden geleden Door Tom Smit.

Re: De ijsvogel 1 jaar, 5 maanden geleden #94791

Hoi Tom,

Ik heb hem toch laten zien ook vooral door zijn houding (snavel wijd open). En inderdaad een prachtvogel in een dit keer lelijke omgeving. Maar dat is wel de werkelijkheid. Uiteraard ga ik weer mijn best doen (gisteren gekeken en straks de resultaten bekijken, licht was niet goed) om er een mooie achtergrond/omgeving bij te krijgen.

Bedankt voor je reactie voor het plaatsen van een serie. Zal het een keer proberen.

Fijn weekend,

JerryvR.
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 3.10 seconden