Welkom, Gast

Grauwe Ganzen in vroege ochtendlicht
(1 bekijken) (1) Gast
Expositieforum voor foto's van vogels. Hier kan men strenge beoordelingen en kritieken verwachten. Plaats hier enkel je beste foto's.
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Grauwe Ganzen in vroege ochtendlicht

Grauwe Ganzen in vroege ochtendlicht 1 jaar, 5 maanden geleden #94796

Vanmorgen intensief bezig geweest om diverse watervogels in de vlucht vast te leggen. Deze Grauwe Ganzen zijn er een voorbeeld van.

Mvg. Wim

ISO200 f7,1 1/1600 -0,33ev 800mm (DX)
WAG_3262.jpg
Laast bewerkt: 1 jaar, 5 maanden geleden Door Wim Gelderblom.

Re:Grauwe Ganzen in vroege ochtendlicht 1 jaar, 5 maanden geleden #94813

Hoi Wim. Lang naar deze oname zitten kijken. Ik mis iets; denk dat de foto aan spanning wint als je aan de rechterkant minder achtergrond hebt en aan de linkerkant meer achtergrond. Dan krijg je het effect dat de Ganzen ergens heenvliegen; m.a.w. pas de 2/3 regel eens toe. Foto is nu te statisch, denk ik.
HG Geert
mvg
Geert
Voor meer foto's zie ook mijn site www.gefografie.nl

Re:Grauwe Ganzen in vroege ochtendlicht 1 jaar, 5 maanden geleden #94818

Hoi Wim, ga deels met de opmerking van Geert mee.
Wat ik wil aanvullen is dat er volgens mij wel iets meer scherpte uit te halen is en probeer eens een grove panorama uitsnede.
Helemaal zal dit niet lukken aangezien de ganzen niet in een mooie lijn vliegen maar gewoon wat van de boven- en onderkant afhalen.

Groet, Jos.
  • Jos Snijder

Re:Grauwe Ganzen in vroege ochtendlicht 1 jaar, 5 maanden geleden #94824

Dank voor de tip Jos. Om de één of andere reden blijf ik zo nu en dan moeite houden om de kwaliteit (ook scherpte) van de oorspronkelijke foto, te behouden tijdens het transformatieproces naar de NF formaat. Als echte Apple adept werk ik met Aperture 3 maar misschien moet ik toch maar eens aan PS gaan denken.

Zijn er andere Apple gebruikers in NF die ervaringen hebben met dit probleem?

Mvg.

Wim

Re:Grauwe Ganzen in vroege ochtendlicht 1 jaar, 5 maanden geleden #94825

Hoi Wim, ben even brutaal geweest.

Groet, Jos.
Wim_Ganzen.jpg
  • Jos Snijder
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 2.20 seconden