Welkom, Gast

Juveniele Purperreiger
(1 bekijken) (1) Gast
Expositieforum voor foto's van vogels. Hier kan men strenge beoordelingen en kritieken verwachten. Plaats hier enkel je beste foto's.
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Juveniele Purperreiger

Juveniele Purperreiger 1 jaar, 5 maanden geleden #94873

Vanochtend naar de OVP gegaan in de hoop op Lepelaars voor de hut. Hier kwam ik Han Bouwmeester tegen. Helaas na een lange tijd wachten kwamen ze niet. Wij (Han en ik) besloten toen het gebied in te lopen om daar ons geluk te beproeven. Bij een bruggetje gestopt, omdat even verderop Wat Grote Zilverreigers zaten en een hele groep vissende Aalscholvers. In de hoop wat vliegbeelden te schieten. Maar toen ik even rond keek, ontdekte ik bij toeval deze juveniele Purperreiger, die we op een gegeven moment tot op 7 meter konden benaderen door achter een struikje te gaan liggen, echt geweldig. Dat was echt kicken. Toen even later ook nog de Zeearend mooi over kwam vliegen kon onze dag niet meer stuk.

F6.3, 1/640 sec, iso 400 300mm+1.4 conv. liggend op de grond.

purper3.jpg

Re:Juveniele Purperreiger 1 jaar, 5 maanden geleden #94874

Heel fraai zeg, je hebt een beetje een doorkijkje door het mooie scherpteverloop. Schitterende foto tom
  • Mark van der Walle

Re:Juveniele Purperreiger 1 jaar, 5 maanden geleden #94876

mooie manier om zo'n beesie tegen te komen joh! en dan ook de zeearend nog over je dak krijgen... nog op de foto gekregen?
heb even naar je foto gekeken, en vod hem een beetje donker overkomen, met een beetje een groengele kleurzweem erover. heb hem even door ps gehaald, en geprobeerd de foto in mijn ogen iets op te frissen. beter zo, of toch het origineel?
purper3_2.jpg
website: www.ricktibbe.nl

Re:Juveniele Purperreiger 1 jaar, 5 maanden geleden #94881

Mooie plaat Tom! Mooie kleuren en scherpteverloop. Weer geslaagde dag.

Re:Juveniele Purperreiger 1 jaar, 5 maanden geleden #94883

Mooi verhaal en mooie opname Tom. Het lage standpunt werkt hier heel erg sterk. Door de onscherpe paarse bloemen in de voorgraond krijgt de opname heel veel diepte en ook veel sfeer. Mooi ! Ik zou echter het scherpe takje rechtsbovenin eruit croppen of clonen. Dit trekt aandacht weg, en voegt niets aan de foto toe. Onscherpte sluit in dit gedeelte van de foto beter aan bij het geheel dan scherpte. Wat betreft de bewerking van Rick, ik kies toch het origineel (sorry Rick), ik zie op mijn scherm geen kleurzweem en persoonlijk hou ik wel van een iets donkerder opname, de purper kleuren van de reiger komen hierin iets warmer over en wat minder kil dan op de helderder opname.

Groet Jan
bezoek voor meer van mijn fotowerk en mijn weblog ook eens mijn website : www.hollandphotography.eu

Re:Juveniele Purperreiger 1 jaar, 5 maanden geleden #94893

Mooi verhaal Tom. Mooie foto ook.

Hier zit het origineel van Tom er ook beter uit.
Groeten,

Jerry Bouwmeester - Canon shooter
www.jerrybouwmeester.com
dutchnaturephotography.blogspot.com/

Re:Juveniele Purperreiger 1 jaar, 5 maanden geleden #94914

Ton, wat een prachtige diepe warme kleuren. Mooie compo van deze reiger.

gr Henk
  • Henk Valk
  • Afwezig
  • Platinum lid

Re:Juveniele Purperreiger 1 jaar, 5 maanden geleden #94929

Vooral de omgeving (paarse kleuren van de bloemen) waarin je deze purperreiger hebt kunnen fotograferen is mooi. Persoonlijk zou ik aan de onderkant iets meer weglaten van de onscherpte waardoor de kop van de reiger meer het beeld uitkomt.

Gr. JerryvR

Re:Juveniele Purperreiger 1 jaar, 5 maanden geleden #94935

Bijzonder moment Tom en prima vastgelegd.

Mvg. Wim
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.54 seconden