Welkom, Gast

Mongolie net even anders
(1 bekijken) (1) Gast
Expositieforum voor foto's van landschappen. Hier kan men strenge beoordelingen en kritieken verwachten. Plaats hier enkel je beste foto's.
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Mongolie net even anders

Mongolie net even anders 1 jaar, 6 maanden geleden #94156

We kennen natuurlijk de klassieke landschapsfoto's van Mongolie met eindeloze groene steppe en hier en daar een ger met wat dieren. Ook dat hebben we gezien, maar er is meer: veel meer. Dit is de Orkhon Khürkhree waterval. De foto is genomen vlak voor het begon te regenen.

Orkhon_waterval_met_regenboog.jpg

Sony A700 16-80 lens op 16mm. F10, 1/80 sec, -0,7 bij iso 100 met polarisatiefilter.

Groetjes,
Yvonne

Re:Mongolie net even anders 1 jaar, 6 maanden geleden #94160

Prachtige foto Yvonne, heldere kleuren en een mooie dreigende lucht.
Groetjes Tiny
Groetjes Tiny,

www.tinygosselink.com

Re:Mongolie net even anders 1 jaar, 6 maanden geleden #94161

Hoy Yvonne,
Mooie foto van dit ge-erodeerde landschap. Sluitertijd oke. Geeft mij in elk geval het gevoel/idee van een gigantische hoeveelheid water die naar beneden klatert. Een langere sluitertijd zou dit m.i. te niet doen.
Ben alleen heel nieuwsgierig naar die twee blauwe "dingen" op je foto. Wat zijn dat.
  • Tom Smit
  • Afwezig
  • Activiteitenteam

Re:Mongolie net even anders 1 jaar, 6 maanden geleden #94162

Mooi om ook eens een keer dat stukje wereld te zien. Dreigende lucht doet het goed. Ik ben wel benieuwd hoe de foto eruit zou zien als er nog meer omgeving op zou staan. Heb je die toevallig ook?

Re:Mongolie net even anders 1 jaar, 6 maanden geleden #94167

Hartelijk dank voor jullie reacties. De blauwe dingen zijn ovoo's. De mongolen plaatsen op voor hen belangrijke plekken ovoo's. Die kunnen uit stenen of stokken bestaan en worden vaak gedecoreerd met blauwe zijden sjaals die ook in boedistische tempels worden neergelegd.

Een foto met iets meer van landschap heb ik ook nog in de aanbieding.

Orkhon_waterval.jpg

Fijn weekend allemaal!

Groetjes,
Yvonne

Re:Mongolie net even anders 1 jaar, 6 maanden geleden #94168

Hoi Yvonne,
Dank je voor de uitleg. Moet eerlijk zeggen dat foto twee mij meer aanspreekt. Vond foto 1 al mooi maar deze eigenlijk nog mooier. Waterval mooi uit het midden en idem voor de horizon.
  • Tom Smit
  • Afwezig
  • Activiteitenteam

Re:Mongolie net even anders 1 jaar, 6 maanden geleden #94169

Hoi Tom,

Dank voor je nieuwe commentaar. Ik vind bij de eerste foto de regenboog erg mooi en die kreeg ik niet in beeld bij de landschapsstand.

Groetjes,
Yvonne

Re:Mongolie net even anders 1 jaar, 6 maanden geleden #94171

Prachtige platen Yvonne. Wie verre reizen doet kan veel laten zien. Beide foto's hebben hun eigen charme. Complimenten
Hg Geert
mvg
Geert
Voor meer foto's zie ook mijn site www.gefografie.nl

Re:Mongolie net even anders 1 jaar, 6 maanden geleden #94192

heel fraai! lichte voorkeur voor je eerste.
  • Trui Alink
  • Afwezig
  • Activiteitenteam
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.59 seconden