Welkom, Gast

oefening landschap
(1 bekijken) (1) Gast
Expositieforum voor foto's van landschappen. Hier kan men strenge beoordelingen en kritieken verwachten. Plaats hier enkel je beste foto's.
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: oefening landschap

oefening landschap 1 jaar, 6 maanden geleden #94506

i.v.m. d workshop toch maar wat geoefend op de landschappen hier er 1 van....
ben benieuwd wat jullie ervan vinden...
woldweg.jpg

F8
iso400
1/30 met statief
groetjes Anne
Laast bewerkt: 1 jaar, 6 maanden geleden Door Anne Baauw.

Re: oefening landschap 1 jaar, 6 maanden geleden #94510

Hoi Anne, Ik denk dat ik hier wat minder lucht zo doen, zodat de horizon wat hoger komt te liggen. En je m.i iets meer een mooi Hollands plaatje krijgt. Ook omdat de lucht ook al spiegelt in het water.
Dit is mijn persoonlijke smaak en er zal vast wel iemand zijn die er anders over denkt.
  • Tom Smit
  • Afwezig
  • Activiteitenteam

Re: oefening landschap 1 jaar, 6 maanden geleden #94518

ik ben aan het experimenteren geweest met een pano uitsnede en dan wordt hij inderdaad wel sterker!
woldweg2.jpg
groetjes Anne
Laast bewerkt: 1 jaar, 6 maanden geleden Door Anne Baauw. Reden: foto toevoegen

Re: oefening landschap 1 jaar, 6 maanden geleden #94539

Dag Anne

Volgens mij kun je uit deze typisch Nederlandse foto nog meer halen. Het was geen zonnige dag toen, dat is aan de wolken wel te zien. Mogelijk is de foto toch nog wat lichter en frisser van kleur te krijgen. Misschien heb je hier iets aan.

Gr. Annie

Re: oefening landschap 1 jaar, 5 maanden geleden #94554

Hoi Anne,

Ik heb even wat geprobeerd met verzadiging en contrast en een beetje verscherping. Maar deze lijkt al wat beter m.i.
Als je het er niet mee eens bent haal ik hem weer weg hoor.
woldweg_2.JPG
  • Tom Smit
  • Afwezig
  • Activiteitenteam
Laast bewerkt: 1 jaar, 5 maanden geleden Door Tom Smit.

Re: oefening landschap 1 jaar, 5 maanden geleden #94567

nee hoor... dank voor de moeite..hij is een stuk beter zo...had eigenlijk wat te weinig tijd om er echt veel aan te doen.zal er zelf ook nog eens mee gaan stoeien...morgen mss. nog wel veel mooie foto's maken met de workshop....
groetjes Anne

Re: oefening landschap 1 jaar, 5 maanden geleden #94568

Hoi Anne, al veel commentaar op deze foto. Nou hier komt de mijne. Ik zie graag de eerste foto (zoals Tom al zegt, er is altijd wel weer iemand die anders denkt) qua uitsnede. Reden hiervoor is dat de donkere wolken aan de bovenzijde van de foto een mooie afsluiting van de bovenrand van de opname vormen, het riet linksonderin loopt dan via de linker donkere wolkenrand heel mooi door naar de bovenste donkere rand. Waar ik denk dat de foto aan kracht verliest is met name de belichting. Die is slecht. Er zit veel te weinig contrast en helderheid in de opname. Dat is in de opname van Tom al veel beter, maar ik denk dat je dit in het veld nog sterker had kunnen doen, misschien zelfs door een verloopfilter te gebruiken (NG grad filter), hierdoor was de bovenzijde nog donkerder en dreigender geworden en de onderzijde beter in verhouding qua licht en dus pittiger. Heel mooi is de reflektie van de koe in het water (ook mooi voor detail opnames), en ook de compositie is goed, door de inleidende lijn van de sloot naar achteren in de foto toe. Wat je eens moet proberen is de foto te spiegelen, je krijgt dan een inleidende lijn in de foto van linksonder naar rechtsboven, en deze volgt de natuurlijke kijkrichting van de meeste mensen. Natuurlijk ben je dan wel het originele beeldveld aan het verdraaien. Kortom een hoop opmerkingen van mij. Doe er maar mee wat je wilt, of niets als je het niets vindt.

Groet Jan
bezoek voor meer van mijn fotowerk en mijn weblog ook eens mijn website : www.hollandphotography.eu
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.50 seconden