Hoi Anne, al veel commentaar op deze foto. Nou hier komt de mijne. Ik zie graag de eerste foto (zoals Tom al zegt, er is altijd wel weer iemand die anders denkt) qua uitsnede. Reden hiervoor is dat de donkere wolken aan de bovenzijde van de foto een mooie afsluiting van de bovenrand van de opname vormen, het riet linksonderin loopt dan via de linker donkere wolkenrand heel mooi door naar de bovenste donkere rand. Waar ik denk dat de foto aan kracht verliest is met name de belichting. Die is slecht. Er zit veel te weinig contrast en helderheid in de opname. Dat is in de opname van Tom al veel beter, maar ik denk dat je dit in het veld nog sterker had kunnen doen, misschien zelfs door een verloopfilter te gebruiken (NG grad filter), hierdoor was de bovenzijde nog donkerder en dreigender geworden en de onderzijde beter in verhouding qua licht en dus pittiger. Heel mooi is de reflektie van de koe in het water (ook mooi voor detail opnames), en ook de compositie is goed, door de inleidende lijn van de sloot naar achteren in de foto toe. Wat je eens moet proberen is de foto te spiegelen, je krijgt dan een inleidende lijn in de foto van linksonder naar rechtsboven, en deze volgt de natuurlijke kijkrichting van de meeste mensen. Natuurlijk ben je dan wel het originele beeldveld aan het verdraaien. Kortom een hoop opmerkingen van mij. Doe er maar mee wat je wilt, of niets als je het niets vindt.
Groet Jan