Welkom, Gast

Oefening n.a.v. workshop Bas Meelker
(1 bekijken) (1) Gast
Expositieforum voor foto's van landschappen. Hier kan men strenge beoordelingen en kritieken verwachten. Plaats hier enkel je beste foto's.
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Oefening n.a.v. workshop Bas Meelker

Oefening n.a.v. workshop Bas Meelker 1 jaar, 5 maanden geleden #94841

Vorige week leken de omstandigheden mooi om een te gaan spelen met de info welke wij mee hebben gekregen tijdens de workshop van Bas Meelker.
Helaas werd de bewolking steeds minder naar mate de zon onderging.
Toen de zon onder was toch nog even gewacht en onderstaande foto kunnen maken.
Ondanks dat dit toch weer moeilijker was dan wat we bij Bas hebben geleerd valt mij deze opname niet tegen.
ND gradatiefilter en grijsfilter gebruikt.

Commentaar uiteraard welkome.

Groet, Jos.
_NIK4125.jpg
  • Jos Snijder

Re: Oefening n.a.v. workshop Bas Meelker 1 jaar, 5 maanden geleden #94842

Hoi Jos,
Volgens mij heb je je keurig aan de regels gehouden
Lijn van linksonder in laten lopen, lange sluitertijd en groot diafragma.
Enige wat ik me nog kan bedenken is een iets sterker NDgrad filter zodat de onderkant toch iets lichter wordt, met name dan de paaltjes.
  • Tom Smit
  • Aanwezig
  • Activiteitenteam

Re: Oefening n.a.v. workshop Bas Meelker 1 jaar, 5 maanden geleden #94843

Enige wat ik me nog kan bedenken is een iets sterker NDgrad filter zodat de onderkant toch iets lichter wordt, met name dan de paaltjes.

Tja, daar kunnen de meningen uiteen gaan lopen omdat het op dat moment ook al bijna kwart voor 10 was en ik dat ook probeer weer te geven in de foto.

Ben trouwens een blij man, net een pakketje ontvangen met een B&W 110 Grijs ND Filter (10 stops).
Dat wordt volgende week mooi expirimenteren in Oostenrijk bij bijvoorbeel watervallen e.d.

Groet, Jos.
  • Jos Snijder
Laast bewerkt: 1 jaar, 5 maanden geleden Door .

Re: Oefening n.a.v. workshop Bas Meelker 1 jaar, 5 maanden geleden #94845

Ik zou de onderkant niet nog lichter maken, dat gaat er heel onnatuurlijk uit zien denk ik.

Opmerking die ik nog heb: ik zo een iets hoger standpunt hebben genomen zodat het paaltje geheel links los komt van de bomenrij in de verte. (nu loopt het donkere paaltje direct over in de donkere bomen).

Groeten, Edgar

Re: Oefening n.a.v. workshop Bas Meelker 1 jaar, 5 maanden geleden #94848

Opmerking die ik nog heb: ik zo een iets hoger standpunt hebben genomen zodat het paaltje geheel links los komt van de bomenrij in de verte. (nu loopt het donkere paaltje direct over in de donkere bomen).

Helemaal mee eens, ben net even terug gegaan om het nog een keer te doen maar dan zoals jij het zegt.

Groet, Jos.
_NIK4125-20100823.jpg
  • Jos Snijder

Re: Oefening n.a.v. workshop Bas Meelker 1 jaar, 5 maanden geleden #94849

Mooi Jos, wat een belichtingstijd zeg. Ziet er sfeervol uit. Ik zie er naar uit met welke experimenten je terugkomt uit Oostenrijk. Dit voorzetje voorspelt mooie platen. Wens jou en je vrouw een hele fijne vakantie toe!
HG Geert
mvg
Geert
Voor meer foto's zie ook mijn site www.gefografie.nl

Re: Oefening n.a.v. workshop Bas Meelker 1 jaar, 5 maanden geleden #94850

Wens jou en je vrouw een hele fijne vakantie toe!

Onze dank is groot, ook namens mijn vrouw.
En wat betreft het voorzetplaatje, hier kan ik mij nu al op verheugen.
Watervallen en stromingen in diverse klammen.
Ik weet dat het de 1 wel aanspreekt en de ander niet.
Dus ben zelf ook benieuwd met wat voor een platen ik weerkom.

Groet, Jos.
  • Jos Snijder

Re: Oefening n.a.v. workshop Bas Meelker 1 jaar, 5 maanden geleden #94863

Mooi Jos, goed opgelet ! De tweede opname is inderdaad beter dan de eerste, hij loopt niet zo vast aan de achtergrond. Ik denk inderdaad dat dit soort opnames veel moeilijker zijn dan de spiegelingen in het water, waarbij het algehele beeld minder contrastverschil heeft dan zo'n donker stukje gras en lichte lucht. Vind dat je dat trouwens heel knap hebt opgevangen.
Zeg, nog een hele goede tijd voor jullie beiden in Oostenrijk en veel mooie foto's.

Groet Jan
bezoek voor meer van mijn fotowerk en mijn weblog ook eens mijn website : www.hollandphotography.eu
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.51 seconden