Welkom, Gast

Sunrise Matterhorn
(1 bekijken) (1) Gast
Expositieforum voor foto's van landschappen. Hier kan men strenge beoordelingen en kritieken verwachten. Plaats hier enkel je beste foto's.
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Sunrise Matterhorn

Sunrise Matterhorn 2 jaren, 3 maanden geleden #88198

Tijdens mijn vakantie in de Zwitserse Alpen, kun je natuurlijk niet om de bekenste berg van Zwitserland 'de Matterhorn' heen. Vanuit Zermatt een aantal hikes gedaan en altijd heb je wel uitzicht op deze prachtige berg. Hier een opname van de Matterhorn genomen vanaf de Gornergrat die op 3089m hoogte ligt. Mooi om te zien dat de eerste zonnestralen de Matterhorn verlichten

80iso F6,3 1/25 16,8mm Canon G9
matterhorn_.jpg
Laast bewerkt: 2 jaren, 3 maanden geleden Door Ronald Kamphuis.

Re: Sunrise Matterhorn 2 jaren, 3 maanden geleden #88208

Mooie klassieke plaat (vanaf dat punt) van een prachtige berg. Het licht doet het 'm. 's Avonds worden ze vaak ook zo mooi rood, het zgn. alpengluhen.
Tip die niks met fotografie te maken heeft en waar je wellicht niks mee kunt; door de opkomst of ondergang van de zon kun je altijd zien wat de hoogste berg is, die top is het eerst of blijft het langst in de zon.
Met vriendelijke groet, Ruud
(met mijn canonnetje schiet ik de hele wereld)

Re: Sunrise Matterhorn 2 jaren, 3 maanden geleden #88209

idd een mooie klassieke foto.
Waar ik wel even nieuwsgierig naar ben is wat het linksonder in de foto is. Is dat een gebouw of zo. Dat geeft in elk geval een beetje een indruk van de verhoudingen.
  • Tom Smit
  • Afwezig
  • Activiteitenteam

Re: Sunrise Matterhorn 2 jaren, 3 maanden geleden #88261

Mijn favoriete berg, hoewel nog nooit in het echt gezien. Moet indrukwekkend zijn.Het licht is erg fraai en de berg trekt alle aandacht naar zich toe.

Re: Sunrise Matterhorn 2 jaren, 3 maanden geleden #88267

Hele mooie plaat Ronald, mooi hoe de bovenkant oplicht door de zon
  • Mark van der Walle
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.48 seconden