Welkom, Gast
Expositieforum voor foto's van zoogdieren. Hier kan men strenge beoordelingen en kritieken verwachten. Plaats hier enkel je beste foto's.
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Leeuwen!

Leeuwen! 1 jaar, 5 maanden geleden #94986

Graag wil ik met jullie een foto delen die ik in Pilanusberg Zuid Afrika heb gemaakt. Tijdens onze game drive in (oa) Zuid Afrika werden we door een ranger gewezen op het unieke feit dat een aantal jonge leeuwen zich vol vraten aan een olifant. Toen we ter plaatse kwamen stonden een aantal andere 'kijkers' zodanig en zeer langdurig geparkeerd dat het mij niet lukte om een mooiere foto dan deze te maken(wat was ik graag uit onze 4 wheel drive gestapt ) Niettemin ben ik erg blij met de foto omdat je dit soort momenten zelden ziet(gedurende mijn 19 daagse reis heb ik overigens uberhaupt geen leeuwen of andere katachtigen meer gezien ) De beide jonge leeuwen hadden zich volledig volgevreten aan een olifant en lagen vervolgens op een verhoging in de late namiddag zon uit te rusten. Het uitgevreten middenrif van de olifant is duidelijk zichtbaar. Inzoomen laat ook zien dat de buik van één van de leeuwen kogelrond is

Mea culpa voor de mogelijk matige kwaliteit van de bewerking van de foto. Bij thuiskomst bleek mijn computer stuk waardoor ik met minder beeld- en computer kwaliteit heb geprobeerd deze foto toch een beetje te bewerken. Mijn enthousiasme om de foto te laten zien won het van mijn kritische norm over kwaliteit van fotobewerking

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
afrika_2_019_nf_test-20100831.jpg
Bijlagen:
Follow your dreams and enjoy life!
www.anjaveurink.nl
Laast bewerkt: 1 jaar, 5 maanden geleden Door Anja Veurink.

Re:Leeuwen! 1 jaar, 5 maanden geleden #94990

Anja inderdaad erg jammer dat je er er niet dichter bij kon komen, maar het geeft wel een goed beeld hoe de situatie was en het karkas is goed zichtbaar.
De kogelronde buik wordt helaas verdoezeld door het struikje dat er voor staat.
Ik neem aan dat je het beeld nog beter in je gedachten hebt en daar ook zult houden.
Wat een ervaring hé? Jammer dat je niet meer grote beesten hebt gezien.
Groetjes Tiny
Groetjes Tiny,

www.tinygosselink.com

Re:Leeuwen! 1 jaar, 5 maanden geleden #94992

ik kan me voorstellen dat het unieke ervaring is om mee te maken.
  • Trui Alink
  • Afwezig
  • Activiteitenteam
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.48 seconden