Welkom, Gast

Hindes in de vroege ochtend
(1 bekijken) (1) Gast
Expositieforum voor foto's van zoogdieren. Hier kan men strenge beoordelingen en kritieken verwachten. Plaats hier enkel je beste foto's.
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Hindes in de vroege ochtend

Hindes in de vroege ochtend 1 jaar, 5 maanden geleden #95178

Je merkt aan het gedrag van de hindes dat de bronst in aantocht is. Deze hindes kwamen net over een richel in het landschap en stapten zo de opkomende zon tegemoet.

Mvg. Wim

ISO200 f7,1 1/200 -0,67ev 600mm (DX)
WAG_4764.jpg

Re:Hindes in de vroege ochtend 1 jaar, 5 maanden geleden #95179

Prachtig wijds landschap en een beetje nevel geeft de sfeer goed neer.Compositie zou nog iets sterker kunnen, want de hindes en de boom staan wel erg centraal nu. Maar de foto is mooi om naar te kijken.

groet Arjan

Re:Hindes in de vroege ochtend 1 jaar, 5 maanden geleden #95180

Hoi Wim, sluit me helemaal aan bij Arjan. Fraaie plaat maar iets te centraal.
Mede door het karrenspoor krijg je een mooi diepte-effect.
  • Tom Smit
  • Aanwezig
  • Activiteitenteam
Laast bewerkt: 1 jaar, 5 maanden geleden Door Tom Smit.

Re:Hindes in de vroege ochtend 1 jaar, 5 maanden geleden #95183

Wim, dit kan mij bekoren. Hele mooie foto.
Groeten,

Jerry Bouwmeester - Canon shooter
www.jerrybouwmeester.com
dutchnaturephotography.blogspot.com/

Re:Hindes in de vroege ochtend 1 jaar, 5 maanden geleden #95185

Prachtige sfeervolle foto Wim,ik vind hem erg fraai. Groet Tom

Re:Hindes in de vroege ochtend 1 jaar, 5 maanden geleden #95186

Wat een heerlijke sfeervolle foto, complimenten Wim !
  • Mark van der Walle

Re:Hindes in de vroege ochtend 1 jaar, 5 maanden geleden #95187

Wat de opmerking van Arjan en Tom betreft (te centraal), daar wil ik wel even wat over opmerken. Uiteraard ken ik die regel ook, maar er zijn voor mij redenen om in dit geval van die regel af te wijken. Er bestaat een bijna symmetrische situatie in de compositie en de 3 hindes komen bijna letterlijk op, zoals toneelspelers het toneel betreden. Dit vraagt m.i. om een centrale positionering. De foto krijgt echt een heel andere lading bij een decentrale plaatsing, en m.i. levert dat een mindere plaat op. Maar ik besef dat de meningen daarover kunnen verschillen. Maar ik wil benadrukken dat ik er hier heel bewust voor heb gekozen om de hindes centraal te plaatsen.

Mvg. Wim

Re:Hindes in de vroege ochtend 1 jaar, 5 maanden geleden #95188

Hele mooie sfeervolle opname Wim, waarbij het licht prachtig op de hindes valt. De hindes staan ook heel mooi gepositioneerd op het donkere zandige gedeelte, waartegen ze prachtig afsteken. Persoonlijk had ik de twee achterste hindes iets verder naar voren willen zien, dus net als de voorste hinde op de heuveltop vol in beeld. De mistvlaag in het midden geeft het beeld spanning en sfeer, en de boom in de verte en de weglopende weg geven het beeld een enorme diepte. Tevens zie je heel duidelijk een gelaagde opbouw in de foto door de diverse randen gras/hei, de heuvels en de mistlaag, waardoor er ook nog eens een prachtige dieptewerking ontstaat. Het midden plaatsen van de herten stoort mij persoonlijk ook niet, het geeft een zeker symmetrie in de opname. Maar zoals zo veel is dat uiteraard zoals je al aangeeft persoonlijk.

Groet Jan
bezoek voor meer van mijn fotowerk en mijn weblog ook eens mijn website : www.hollandphotography.eu

Re:Hindes in de vroege ochtend 1 jaar, 5 maanden geleden #95190

Ja Jan, dat had ik ook wel gewild, alleen ze wilden niet meewerken. Ik heb de volgende stappen ook vastgelegd en uiteindelijk was dit toch de mooiste, omdat de middelste hinde direct over de richel afweek en naar de zijkant liep, en toen was de spanning uit het moment.
Dank overigens (iedereen) voor de feedback.

Mvg. Wim

Re:Hindes in de vroege ochtend 1 jaar, 5 maanden geleden #95191

Erg mooi en sfeervol. Geweldig als je dag op deze manier begint.

groetjes
Burry
groetjes
Burry van den Brink
www.blikopbuiten.nl
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.54 seconden