JanD schrijft:
Goh, die heb je netjes vastgelegd Anja, en dat valt niet mee. Ben er vorig jaar zelf mee aan de gang geweest, maar vrijwel niets van kunnen bakken. Deze staat er duidelijk en scherp op. Zelfs het oogje is goed zichtbaar. De witte punt op zijn rug (flits ? ) moet je even weghalen. Trekt erg de aandacht. Hoe heb je dit gedaan als ik vragen mag ? Buiten, in een aquarium ? En hoe belicht ?
Groet Jan
Bedankt Jan!
Ik heb het kikkervisje, je gelooft het niet, met een theezeefje uit mijn vijver gezeefd/gevist. Het is best wel moeilijk om de kikkervisjes terug te vinden. Door met een stokje tussen blaadjes te porren, en te wachten of er 'iets' gebeurde/ging zwemmen kon ik een kikkervisje vangen in het theezeefje. Vervolgens heb ik het kikkervisje in een aardewerk (onderzet)bakje gedaan met een klein beetje (vijver) water. Toen met m'n macro 105 mm lens, F11, 125sec, en op iso 100 gefotografeerd. Overigens niet geflitst!(het bakje werd voldoende door de zon verlicht). Wat de witte punt is zou ik niet weten(zit op meerdere foto's), maar die moet ik inderdaad wel weghalen. En inderdaad, het kikkervisje begint al een echt kikker oogje te krijgen. De volgende foto zal een foto van kikkervisje met achter pootjes worden denk ik. Hier ga ik ook mijn best weer voor doen, dus ik hou jullie op de hoogte.
Anja