Welkom, Gast
Expositieforum voor foto's van reptielen en amfibieen. Hier kan men strenge beoordelingen en kritieken verwachten. Plaats hier enkel je beste foto's.
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Adder

Adder 1 jaar, 8 maanden geleden #92687

Een paar weken geleden heb ik ook een adder kunnen digiscopen,voordeel is dat je er 3 tot 4 meter er vandaan kunt blijven.
Groeten Geert.
adder3__NF.jpg

Re:Adder 1 jaar, 8 maanden geleden #92727

Geert, lekkere scherpe foto met veel detail. Lijkt mij ook wel om toch zo vast te kunnen leggen en een veilig afstand te bewaren. Wat mij betreft had de foto links nog wat meer ruimte mogen hebben.

gr Henk
  • Henk Valk
  • Afwezig
  • Platinum lid

Re:Adder 1 jaar, 8 maanden geleden #92730

De foto op zich is oke. Maar ik zie volgens mij toch redelijk ruis aan de rechter kant van de foto. Is dat een gevolg van Digiscopen? Voordeel blijft de afstand. Zag zojuist een programma genaamd Extreem E.R. Daarin een man die gebeten was door een adder. Hele opgezette rechterhand en arm. Na twee dagen tegengif gekregen te hebben zakte de zwelling. Bij latere behandeling zou een amputatie het gevolg zijn. Dus uitkijken allemaal.
  • Wicher Folkers

Re:Adder 1 jaar, 8 maanden geleden #92733

Imposant portret van de adder Geert, en je kunt inderdaad met de digiscoop verder weg blijven. Ik maak dit soort opnames met de 100mm macro op circa 30 cm afstand van de adder. gelukkig zijn ze schuw en komen vrijwel nooit naar je toe, als je maar heel langzaam beweegt. De foto is fraai van kleur en de reflectie van het oog is prachtig. Wel vind ik het jammer dat de adder aan de onderkant vast zit, het was mooier geweest als ook de onderste ronding rechts in beeld was doorgelopen.

Groet Jan
bezoek voor meer van mijn fotowerk en mijn weblog ook eens mijn website : www.hollandphotography.eu
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.50 seconden