Welkom, Gast

16 september: Clubuitje naar 'De Borkeld'
(1 bekijken) (1) Gast

Onderwerp: 16 september: Clubuitje naar 'De Borkeld'

16 september: Clubuitje naar 'De Borkeld' 5 jaren, 5 maanden geleden #28093

Zoals al eerder
aangekondigd
is er binnenkort weer een clubuitje. De datum is bekend: we kunnen op zaterdag 16 september om 10.00 uur verzamelen bij Informatieboerderij 'n Witten aan de Borkeldweg 17 te Markelo.

Routebeschrijving
Komende vanaf de A1 de afslag Markelo/Holten nemen en daarna richting Markelo rijden. Op de eerste rotonde links af (derde afslag). Na 1 à 2 km zit het informatiecentrum aan de linker zijde van de weg. Daar kan geparkeerd worden.

Invulling van de dag
Er is een vrijwilliger van het IVN Markelo aanwezig om ons iets over de Borkeld te vertellen en te laten zien aan de hand van een 8 minuten durende diapresentatie. Ook zijn hier diverse vondsten die op de Borkeld gedaan zijn te bekijken. We kunnen daar de door iedereen zelf meegebrachte koffie/ thee en versnaperingen nuttigen waarna we te voet het gebied intrekken.

Kosten
De toegang en presentatie kost EUR 1,- per persoon. Het bestuur heeft echter besloten dat deze kosten voor rekening van Natuurfocus zijn.

Aanmelding
Een week vooraf moet doorgegeven worden met hoeveel personen we komen. De uiterste aanmelddatum is 9 september. Je kunt in dit topic aangeven of je wel of niet komt. Er zal dan in dit bericht een lijstje bijgehouden worden van de aan- en afmeldingen.

Wat is er allemaal te zien
De Borkeld is een fraai heidereservaat dat ligt tussen Holten, Rijssen en Markelo. Het is ondanks het feit dat de A1 dwars door het gebied is aangelegd nog steeds een waardevol en afwisselend natuurgebied. Het uitzicht vanaf de Friezenberg, de gerestaureerde grafheuvels en de enorme heidevelden zijn absoluut de moeite waard.
Begin September is een erg mooie tijd van het jaar omdat er van alles te zien kan zijn. Er zullen bij redelijk weer nog wel vlinders en insecten zijn, de heide zal mooi kleuren, de vogels beginnen langzaamaan te trekken en er zijn al wat paddestoelen. Genoeg te doen dus en voor iedereen wel wat.

Links
Informatie over de Borkeld is te vinden op de volgende links:
www.staatsbosbeheer.nl/ontdek/bijzondere...etails.asp?LOC_ID=68
http://www.natuurlijk.nl/natuurgebieden/borkeld/de_borkeld.htm
http://www.natuurlijk.nl/natuurgebieden/borkeld/de_heide.htm

Aanmeldingen tot nu toe
1. Han
2. Astrid
3. Albert
4. Luuk
5. Andre
6. Gert (ovb)
7. AdP
8. GertJan
9. Yuri
10. Heidi
11. Maurice (ovb)
12. Rinus
13. Anne
14. Bjorn
15. EdwardH
16. Anke
17. Ronald
18. Wim
19. Rick
20. Emmy
21. Ibo

Afmeldingen tot nu toe
1. Edwin
2. Jens
3. Marc
4. Jos
5. Karin
6. MarcoO
7. Jerry
8. Herman
9. RonaldK
10. Wendy<br><br>Bericht gewijzigd door: Yuri, op: 2006/09/15 14:29

Aw: 16 september: Clubuitje naar 'De Borkeld' 5 jaren, 5 maanden geleden #28094

Net op de verjaardag van mijn zus... Maar meld mij wel aan, want de vorige heb ik ook al gemist... Dan de koffie maar overslaan en gelijk bij mijn zus met de borrel beginnen...

Lijkt mij leuk om iedereen weer eens te ontmoeten en ook de nieuwe leden...en denk dat er genoeg te fotograferen is...
  • Wendy

Aw: 16 september: Clubuitje naar 'De Borkeld' 5 jaren, 5 maanden geleden #28097

Echt weer klasse van je Wendy over deze afstand!

Ik ben er ook bij net als Astrid.
  • Han

Aw: 16 september: Clubuitje naar 'De Borkeld' 5 jaren, 5 maanden geleden #28098

Helaas moet ik afzeggen. Die week heb ik piketdienst mbt aangereden wild. Ik hoop echt dat ik er de volgende keer bij kan zijn.

gr. Edwin
  • Edwin Kats

Aw: 16 september: Clubuitje naar 'De Borkeld' 5 jaren, 5 maanden geleden #28100

ik verheug me er al op, om jullie weer te ontmoeten....en zeker de \&quot;\&quot;nieuwelingen\&quot;\&quot; onder ons!!de borkeld is zogezegd mijn achter tuin, en heb er elk jaar getij ,mooie natuur kunnen spotten,hoopelijk zijn er weer mooie srt. paddestoelen te bewonderen...de ree stand is er goed...en een enkele hagedis is er ook te spotten.uitzondering is de kiekendief....maar de vlinder wereld is zeer de moeite waard!! groet ab.
  • Albert

Aw: 16 september: Clubuitje naar 'De Borkeld' 5 jaren, 5 maanden geleden #28106

ik denk wel dat ik mee ga. heb vandaag examen moeten doen voor scootercertificaat en die heb ik gehaald (1 fout/50vragen), dus ik kom mooi op het scootertje ik ben al aan het rondrijden in haaksbergen en omgeving om mooie plekjes te zoeken voor als ik er een keer vroeg uit ga 's ochteds
groet Luuk
  • Luuk Sieverink

Aw: 16 september: Clubuitje naar 'De Borkeld' 5 jaren, 5 maanden geleden #28108

Hey Luuk, dat is handig voor je! Gefeli met je rijbewijs.
Ik ben bang dat we ons eerste fotoobject al te pakken hebben:whistle:
  • Han

Aw: 16 september: Clubuitje naar 'De Borkeld' 5 jaren, 5 maanden geleden #28111

Meld mij bij deze ook aan. Hoop dat er veel zullen komen en we veel van de nieuwe leden zullen ontmoeten. En Luuk nog gefeliciteerd met je brommer rijbewijs:P (broem, broem)
  • Andre Bouwhuis

Aw: 16 september: Clubuitje naar 'De Borkeld' 5 jaren, 5 maanden geleden #28122

Als ik weer mee kan rijden wil ik ook wel weer van de partij zijn.
Moet ik wel even weer het nodige regelen mbt. de voetbal dus hoor dat ook graag op tijd.
  • Gert

Aw: 16 september: Clubuitje naar 'De Borkeld' 5 jaren, 5 maanden geleden #28129

Lekker kort bij. Heb 16 september een vrijgezellenfeest, maar volgens mij moet het wel lukken. Even overleggen met mijn vriendin, die is nu aan het werk. Morgen weet ik meer.
Groeten,

Jerry Bouwmeester - Canon shooter
www.jerrybouwmeester.com
dutchnaturephotography.blogspot.com/

Aw: 16 september: Clubuitje naar 'De Borkeld' 5 jaren, 5 maanden geleden #28135

Ik zal er waarschijnlijk(zeker) wel (weer) niet bij zijn,

Groeten Jens
  • Jens

Aw: 16 september: Clubuitje naar 'De Borkeld' 5 jaren, 5 maanden geleden #28138

Helaas zal ik er ook niet bij zijn
  • Marc

Aw: 16 september: Clubuitje naar 'De Borkeld' 5 jaren, 5 maanden geleden #28140

Ik zal er zijn.

Ad
  • Ad Postma
  • Afwezig
  • Platinum lid

Aw: 16 september: Clubuitje naar 'De Borkeld' 5 jaren, 5 maanden geleden #28142

in ieder geval fijn dat je weer onder ons bent JENS.....en ik hoop op een vlug herstel voor je!!! groet ab.
  • Albert

Aw: 16 september: Clubuitje naar 'De Borkeld' 5 jaren, 5 maanden geleden #28158

Zal mijn eerste clubavond worden dus ik wil zeker proberen er bij te zijn
  • Karin
Tijd voor maken pagina: 0.65 seconden