Welkom, Gast

White tailed eagles
(1 bekijken) (1) Gast
Expositieforum voor een serie foto's. Hier kan men strenge beoordelingen en kritieken verwachten. Plaats hier enkel je beste foto's.
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: White tailed eagles

White tailed eagles 1 jaar, 5 maanden geleden #94444

Of misschien wel beter te noemen aalscholvers in dit geval, want deze zeearend had een zeer duidelijke voorkeur voor de aal Zoals Jerry al aangaf in zijn topic, zijn we naar de Muritz/Duitsland geweest om een weekendje zeearenden en meer... te doen zoals Han het op zijn site aankondigt. Helaas zat er voor ons niet meer in. Fred deed zijn uiterste best voor ons en is dan ook natuurliefhebber puur sang. Maar sommige dingen heb je niet onder controle zoals een boer die op zondag gaat maaien naast je schuilhut, waar je kans hebt op een wouw, zeearend of zelfs een schreeuwarend. Maar het blijft wildlife en dat is maar goed ook, want anders is het geen uitdaging meer. Het weer was 's morgens bij het uitvaren om 7uur bewolkt en moest dus het uiterste van je apparatuur en je fotografiekennis gevraagt worden om met resultaat naar huis te gaan. Je hebt uiteindelijk maar een paar kansen die je dan ook moet benutten, vooral als je nog nooit vliegbeelden hebt gemaakt van deze prachtige soort. Zelf had ik ook nog eens een nieuwe body, de Canon 7D, die overigens prima voldeed voor de AF betreft. Wel had ik bij sommige beelden nog iets meer(had al een volle stop!)had kunnen overbelichten om ruis te voorkomen. Maar al doende leert men. Maar goed, hieronder mijn bijdrage van dit weekendje zeearenden. Opnames gemaakt met de 7D en 100-400mm.

Re:White tailed eagles 1 jaar, 5 maanden geleden #94448

Prachtige serie Ronald, Zo te zien hebben jullie je prima kunnen vermaken. Moet toch een kick geven om deze grote jongens van zo dichtbij te fotograferen. Groet Tom

Re: White tailed eagles 1 jaar, 5 maanden geleden #94449

Hoi Ronald,
Hele fraaie serie. Alleen de laatste komt bij mij wat flets over.
Jammer van die boer.
  • Tom Smit
  • Afwezig
  • Activiteitenteam

Re: White tailed eagles 1 jaar, 5 maanden geleden #94456

Je hebt erg fraaie serie neergezet Ronald, complimenten. Camera snel onder controle !
  • Mark van der Walle

Re: White tailed eagles 1 jaar, 5 maanden geleden #94475

Prima instelling van jullie; het blijven inderdaad wilde dieren.
Maar mooie serie van Aalfred die zijn naam weer eens eer aan doet.
De laatste is idd wat bleekjes maar de anderen zijn tiptop in orde.

PS: bij de tweede zie ik wel weer iets van die groenwaas waar Jerry ook last van had.Ook witbalans op bewolkt? Bij
Groeten,
Han Bouwmeester
www.hanbouwmeester.nl

Re: White tailed eagles 1 jaar, 5 maanden geleden #94483

Mooie composities en foto's. 3 knalt er lekker uit.

Zie inderdaad ook de waas waar ik ook last van heb. Op dezelfde plek. Erg vreemd. Weet zo niet welke witbalans instelling Ronald had. Misschien dat het toch met het licht te maken had.
Groeten,

Jerry Bouwmeester - Canon shooter
www.jerrybouwmeester.com
dutchnaturephotography.blogspot.com/
Laast bewerkt: 1 jaar, 5 maanden geleden Door Jerry Bouwmeester.

Re: White tailed eagles 1 jaar, 5 maanden geleden #94485

Prachtige serie foto's, Ronald. Ik vind foto 3 het mooist. De laatste foto heb je flink op moeten halen, schat ik in. Dit vanwege de behoorlijke ruis in de vleugels. Maar ik doe het je niet na. Vogels in vlucht blijft een hele prestatie.

Groet,
ROnald Pol
  • Ronald Pol
  • Afwezig
  • Activiteitenteam

Re:White tailed eagles 1 jaar, 5 maanden geleden #94492

Heel mooi Ronald. Mijn voorkeur gaat uit naar de eerste door zijn houding. Heel indrukwekkend. AF op all servo?

Re:White tailed eagles 1 jaar, 5 maanden geleden #94498

Han& Jerry : heb de WB op automatisch staan(altijd) Maar dit zijn z'n beetje de eerste platen met mijn nieuwe 7D(op de ijsvogel na) dus moet kwa beeldbewerking ook effe stoeien. Deze camera heeft 18MP en was 10MP gewent. Wel moet je goed het histogram in de gaten houden voor wat betreft de ruis. Zie nu ook dat er bij de laatste opname ruis in de vleugels zit. Zal deze opname nog eens door LR en CS4 halen....

Re:White tailed eagles 1 jaar, 5 maanden geleden #94504

Wat een genot om mee te maken. Foto 4 vind ik het mooist, zonder de andere foto's tekort te doen hoor. De blik, het moment en de actie, klopt allemaal.

Re:White tailed eagles 1 jaar, 5 maanden geleden #94514

prachtig! en wat zijn ze imposant!
  • Trui Alink
  • Afwezig
  • Activiteitenteam

Re:White tailed eagles 1 jaar, 5 maanden geleden #94531

Mooie serie hoor,foto 3 en 4 springen er voor mij uit.

Re:White tailed eagles 1 jaar, 5 maanden geleden #94536

Ronald wat een mooie serie. Voor gaan foto 1 en 3 aan kop.
  • Wicher Folkers
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.73 seconden