Welkom, Gast

De Ooievaar
(1 bekijken) (1) Gast
Expositieforum voor een serie foto's. Hier kan men strenge beoordelingen en kritieken verwachten. Plaats hier enkel je beste foto's.
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: De Ooievaar

De Ooievaar 1 jaar, 5 maanden geleden #94557

Eindelijk ben ik ook weer eens aktief op het forum. Na een lekkere vakantie en de laatste twee weken loeihard werken in de praktijk om de achterstand in te halen had ik gisteren eindelijk weer eens tijd voor de fotografie. Ik moest (voor het werk !) in Deventer zijn en besloot om aansluitend langs de IJssel terug te rijden en te zien wat ik tegenkwam. Tot mijn grote geluk kwam ik in een weiland vier ooievaars tegen, helemaal te gek natuurlijk. Na ca een half uurtje kwamen ze mooi in de buurt van de auto en kon ik de eerste opnames maken. Dat duurde drie minuten, toen kwamen er twee meiskes aan op de fiets en ja hoor, daar gingen de ooievaars op de vleugels, weg waren ze Dus maar verder. Zie ik er weer twee in een weiland. Opnieuw foto's gemaakt, komt er een fietser aan, en die zegt, "joh als je daarginder rechts gaat en dan nog 200 meter door rijdt, daar staan er wel dertig in het veld". Nou dat moest ik zien, dus er naar toe. Het waren er weliswaar geen dertig, maar vijfentwintig, maar zoveel wilde ooievaars had ik nog nooit tezamen gezien. En het mooiste was dat er drie in een rode klaverveld aan het scharrelen waren, wat een geweldig mooi contrast opleverde tussen de witte ooievaars en de rode klavers. Ik ben naar hartelust bezig geweest en na een uurtje ben ik weer richting Enschede getuft, met een uitermate tevreden gevoel. Wat een dag ! Hier dan de resultaten met de exif info :

JD100812_309.jpg

exif : 1/200 sec , f9.0 ,-1/3 EV, iso 400, 500mm sigma, eos 7d

JD100812_288.jpg

exif : 1/160 sec , f9.0 ,-1/3 EV, iso 400, 500mm sigma, eos 7d

JD100812_219.jpg

exif : 1/160 sec , f9.0 , iso 400, 500mm sigma, eos 7d

JD100812_107.jpg

exif : 1/400 sec , f7.1 , iso 400, 500mm sigma, eos 7d

JD100812_007.jpg

exif : 1/320 sec , f6.3 , + 1 2/3 EV, iso 400, 500mm sigma, eos 7d

Fotogroet , Jan
bezoek voor meer van mijn fotowerk en mijn weblog ook eens mijn website : www.hollandphotography.eu
Laast bewerkt: 1 jaar, 5 maanden geleden Door Jan Dolfing.

Re:De Ooievaar 1 jaar, 5 maanden geleden #94561

Hallo Jan,

Prachtige foto's in een prachtige omgeving. Vlakbij Deventer ligt Gorssel en daar heb je een ooievaarsopvang. De afgelopen 30 jaar heeft het 500 ooievaars groot gebracht. De opvang is sinds juni gestopt maar is nog wel open als educatiefcentrum.

Met vriendelijke groet
Anke
Met vriendelijke groet,
Anke

Re:De Ooievaar 1 jaar, 5 maanden geleden #94562

Anke, deze foto's zijn ik schat een 5 kilometer vanaf Gorssel gemaakt, het zullen waarschijnlijk dan ook wel ooievaars van dit opvangcentrum zijn geweest dit uitgevlogen zijn. Ik heb er tenminste nog nooit zoveel tegelijk bij elkaar gezien. Waar ligt dit opvangcentrum in Gorssel ergens ?

Groet Jan
bezoek voor meer van mijn fotowerk en mijn weblog ook eens mijn website : www.hollandphotography.eu

Re:De Ooievaar 1 jaar, 5 maanden geleden #94566

Hele fraaie serie Jan. De laatste komt bij mij wat flets over.
In de omgeving Gorsel Deventer zitten er inderdaad heel veel. Zitten ook regelmatig op de lichtpalen op de A1. Fotografeert wat minder maar is wel een aprt gezicht als er daar drie of vier achter elkaar op de palen zitten.
Favoriet is nr. 3
  • Tom Smit
  • Afwezig
  • Activiteitenteam
Laast bewerkt: 1 jaar, 5 maanden geleden Door Tom Smit.

Re:De Ooievaar 1 jaar, 5 maanden geleden #94571

Jan een hele mooie serie hoor. Het zijn en blijven mooie vogels.
  • Wicher Folkers

Re:De Ooievaar 1 jaar, 5 maanden geleden #94573

Hele mooie serie. Ik zie ze daar ook regelmatig maar nooit zoveel bij elkaar.

Re:De Ooievaar 1 jaar, 5 maanden geleden #94576

Mooie serie Jan,ik kom ook vaak in die omgeving om wat te fotograferen.
Langs de ijssel zijn er bijna altijd wel wat te zien,en dat ooievaarstation zit aan de Eefdese Enkweg.

Re:De Ooievaar 1 jaar, 5 maanden geleden #94581

Hoi Jan,

Vooral de tweede foto springt er voor mij uit. Heel mooi. Vooral ook de combinatie met de kleuren.

Groet,

JerryvR

Re:De Ooievaar 1 jaar, 5 maanden geleden #94584

Jan,
Klopt. Het ooievaarsstation zit aan de Eefdese Enkweg. De weg van Deventer naar Zutphen. Bij de tweede (pas nieuwe) verkeerslichten rechtsaf, langs de begraafplaats en de molen, 1e weg links is de Eefdese Enkweg.

Groetjes Anke
Met vriendelijke groet,
Anke

Re:De Ooievaar 1 jaar, 5 maanden geleden #94618

Bij ons in de omgeving zijn ze een begrip en hele jaar te zien in landerijen. In een naast gelegen dorp is een ooievaars centrum gelegen vandaar. Je hebt hier een mooie serie van gemaakt Jan
  • Mark van der Walle

Re:De Ooievaar 1 jaar, 5 maanden geleden #94682

Jan,

mooi hoor! Prachtig decor. Foto 2 vind ik het mooist!

Re:De Ooievaar 1 jaar, 5 maanden geleden #94687

Jan, mooie serie geworden, voorkeur voor mij naar no 3. Verhaaltje erbij doet het ook goed.

gr Henk
  • Henk Valk
  • Afwezig
  • Platinum lid

Re:De Ooievaar 1 jaar, 5 maanden geleden #94702

Fraaie serie Jan, prachtig in dat bloemenveld. vanochtend zag ik er nog 20 onderweg naar mn werk terwijl ik op de snelweg reed richting Deventer. Groet Tom

Re:De Ooievaar 1 jaar, 5 maanden geleden #94732

Een fraaie serie!
  • Trui Alink
  • Afwezig
  • Activiteitenteam
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.78 seconden