Welkom, Gast

Zeearend in tegenlicht
(1 bekijken) (1) Gast
Expositieforum voor een serie foto's. Hier kan men strenge beoordelingen en kritieken verwachten. Plaats hier enkel je beste foto's.
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Zeearend in tegenlicht

Zeearend in tegenlicht 1 jaar, 5 maanden geleden #94821

Allereerst mijn excuses voor mijn afwezigheid. Een hele spannende tijd achter de rug vwb de gezondheid van mijn vrouw. Dit heeft na 8 weken een happy end gekregen. Verder ontzettend druk met fotoopdrachten, trips etc etc.

Net terug uit Noorwegen waar ik een hele speciale ervaring met zeearenden heb opgedaan. Ik mocht voor Natures Images een trip leiden en samen met 4 anderen een week genoten van deze spectaculaire vogels in een unieke setting. Deze setting maakt het mogelijk unieke tegenlichtfoto's te maken die je nergens anders ziet. De enorme rotswanden zorgen voor schaduwrijke achtergronden. De zon die er overheen schijnt zorgt voor een beetje licht op de vogel. Door de camera 4 stoppen te onderbelichten maak je de boel nog eens extyra zwart.

Hier een kleine selectie. Alles op iso 200 en f/4. Nikon D3s en Nikon 200-400/4 en 70-200/2.8

gr. Edwin

1.

2.

3.

4.

5.
  • Edwin Kats

Re:Zeearend in tegenlicht 1 jaar, 5 maanden geleden #94823

Grote klasse Edwin, wat een pracht platen. Dat is weer eens anders dan anders. Fijn ook te lezen dat het met je vrouw weer goed gaat.

Mvg. Wim

Re:Zeearend in tegenlicht 1 jaar, 5 maanden geleden #94826

Fijn om wat van je te lezen en te zien.
Gave serie en dan met name de laatste 2, super platen.

Groet, Jos.
  • Jos Snijder

Re:Zeearend in tegenlicht 1 jaar, 5 maanden geleden #94829

Ga met Jos mee, die laatste twee zijn het helemaal.
  • Tom Smit
  • Afwezig
  • Activiteitenteam

Re:Zeearend in tegenlicht 1 jaar, 5 maanden geleden #94830

He Edwin,

Prachtige platen.
Ik vind nummer een ook geweldig, maar 4 en 5 hebben ook mijn voorkeur.
Mooi dat het thuis weer beter gaat.

Groet, Edwin Siemerink

Re:Zeearend in tegenlicht 1 jaar, 5 maanden geleden #94838

Alweer geweldig. Vooral die laatste twee vind ik erg bijzonder. Gelukkig dat je dus weer kunt fotograferen, nu het met je vrouw beter gaat.
groetjes
Burry van den Brink
www.blikopbuiten.nl

Re:Zeearend in tegenlicht 1 jaar, 5 maanden geleden #94853

Een feest om naar te kijken! Nr 3 vind ik ook erg mooi. hier zie je de vogel ook heel mooi in zijn landschap.

Re:Zeearend in tegenlicht 1 jaar, 5 maanden geleden #94860

Potverdorie Edwin, wat een geweldige serie. Inderdaad indrukwekkende beelden in een eens wat andere setting. De eerste vind ik de minste, erg drukke opname met die andere vogels in beeld en die wolkenflarden bovenin, dat trekt de aandacht behoorlijk weg van het hoofdonderwerp. Nummer 2 en 3 vind ik al veel beter, vooral de derde, wat een schitterende aktieopname. En dan 4 en 5, fantastisch ! Hele mooie uitlijning van de arend en die oplichtende waterspetters geven de foto een ongekende aktie. Nummer 4 had voor mij nog net iets meer doortekening in de donkere delen mogen hebben, zoals in nr 5 aanwezig is op de rug. De staart hangt in nr4 wat in los verband met de rest van het lichaam. Bij 5 loopt dit prachtig in elkaar door. Maar jongen, wat een prachtige opnames ! (Sorry voor het commentaar)

Groet Jan
bezoek voor meer van mijn fotowerk en mijn weblog ook eens mijn website : www.hollandphotography.eu

Re:Zeearend in tegenlicht 1 jaar, 5 maanden geleden #94886

Bedankt allemaal voor de commentaren, kritieken en lovende woorden. Erg leuk om te lezen.

gr. Edwin
  • Edwin Kats

Re:Zeearend in tegenlicht 1 jaar, 5 maanden geleden #94896

Heerlijk genieten hoor.
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.67 seconden