Welkom, Gast

Sabelsprinkhaan
(1 bekijken) (1) Gast
Expositieforum voor een serie foto's. Hier kan men strenge beoordelingen en kritieken verwachten. Plaats hier enkel je beste foto's.
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Sabelsprinkhaan

Sabelsprinkhaan 1 jaar, 5 maanden geleden #94857

Gisteren kwam ik op het pad achter mijn huis deze enorme sprinkhaan tegen, een zogenaamde grote groene sabelsprinkhaan. Het gaat hier om een vrouwelijk dier, wat je kunt zien aan de lange legboor/buis aan de achterzijde van het dier, de sabel. Deze ontbreekt bij het mannetje. Met zijn enorme springpoten kan het ruim een meter springen, en als het zijn vleugels erbij gebruikt dan komt het dier wel een tiental meters ver. Ongelooflijk als je dit in verhouding tot zijn totale lengte van 8 cm ziet. Ik heb de sprinkhaan gefotografeerd op de bramen waar hij zat, wat door het mooie rood van de braam en het groene lijf van de sprinkhaan een fantastisch contrast geeft. Daarbij heb ik wat variatie proberen aan te brengen in de diverse foto's om het diertje zo goed mogelijk uit te laten komen, zowel macro opnames als overzichtsopnames. Hierbij dan de resultaten met de bijbehorende exif gegevens :

JD100822_046_2.jpg

exif : 1/125 sec, f 3.2, -1/3 EV, iso 500, Canon EF 100mm macro, EOS 7D

JD100822_101.jpg

exif : 1/125 sec, f 2.8, -1/3 EV, iso 500, Canon EF 100mm macro, EOS 7D

JD100822_112.jpg

JD100822_177_2.jpg

JD100822_271.jpg

exif : 1/200 sec, f 5.0, -1/3 EV, iso 500, Canon EF 100mm macro, EOS 7D

Groet Jan
bezoek voor meer van mijn fotowerk en mijn weblog ook eens mijn website : www.hollandphotography.eu
Laast bewerkt: 1 jaar, 5 maanden geleden Door Jan Dolfing.

Re: Sabelsprinkhaan 1 jaar, 5 maanden geleden #94868

Hoi Jan,
Gave serie. Vooral nummer 2 en 3. Toppie.
  • Tom Smit
  • Afwezig
  • Activiteitenteam

Re: Sabelsprinkhaan 1 jaar, 5 maanden geleden #94869

Inderdaad een mooie kleurrijke serie.
De geringe DOF spreekt mij ook wel aan.
Qua scherpte zit je nagenoeg goed behalve op de eerste foto naar mijn mening, had iets meer op het oog gekunt, maar dat mag de pret niet drukken.
2 heeft mijn voorkeur, daarna nummer 4 en 5

Groet, Jos.
  • Jos Snijder

Re:Sabelsprinkhaan 1 jaar, 5 maanden geleden #94882

Wat een pracht beest! Dat ik de eerste foto zag dacht ik van nee dat is het niet. Daar ligt de nadruk in mijn ogen meer op het rood van de bramen. Maar de 2e en 3e vind ik echt super. Daar is de kleuren combinatie heel mooi. En lekker op 2.8

Re:Sabelsprinkhaan 1 jaar, 5 maanden geleden #94902

Mooie serie Jan, vooral foto 3 en 5 spreken me erg aan. Mooi het standpunt van voren en mooie dof. Groet Tom

Re:Sabelsprinkhaan 1 jaar, 5 maanden geleden #94905

Mooie serie Jan en geweldig leuk dat de sprinkhaan op die rode braam eventjes bleef zitten. Toevallig kwam ik een paar dagen geleden ook deze sprinkhaan tegen (meerdere), maar die bleven tussen het hoge gras verstopt zitten en sprongen af en toe naar de volgende grasspriet. Ik vind vooral de laatste en nummer 2 erg mooi.
groetjes
Burry van den Brink
www.blikopbuiten.nl

Re:Sabelsprinkhaan 1 jaar, 5 maanden geleden #94913

Jan leuke serie en dat direct dicht bij huis. Daar is vaak nog erg veel te zien en zoals je laat zien mooi vast te leggen. Je experimeneten zijn wat mij betreft geslaagd. Voorkeur voor 3 en 5.
no 3 mooi kleuren samenspel van voor en achtergrond.
no 5.fraaie close up.

gr Henk
  • Henk Valk
  • Afwezig
  • Platinum lid

Re:Sabelsprinkhaan 1 jaar, 5 maanden geleden #94944

leuk Jan! 5 vind ik de mooiste, nummer 4 is wat decentraal en het lege gebied er boven maakt het wat minder prettig kijken.

Re:Sabelsprinkhaan 1 jaar, 5 maanden geleden #94957

Prachtige serie Jan, Goed scherp. Een prachtig beest.
Groetjes Tiny
Groetjes Tiny,

www.tinygosselink.com

Re:Sabelsprinkhaan 1 jaar, 5 maanden geleden #94999

voor mij 2 en 3. erg fraai door de complementaire kleuren.
  • Trui Alink
  • Afwezig
  • Activiteitenteam
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 1.29 seconden