Welkom, Gast

Pantserjuffer
(1 bekijken) (1) Gast
Expositieforum voor een serie foto's. Hier kan men strenge beoordelingen en kritieken verwachten. Plaats hier enkel je beste foto's.
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Pantserjuffer

Pantserjuffer 1 jaar, 5 maanden geleden #94903

Gistermorgen weer op pad geweest om wat dauwopnames te maken. Daar vond ik o.a. deze Pantserjuffer, waarvan ik de houding wel wat vind hebben, ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

F6.3, 1/125 sec, iso 400, -1/3

Pantserjuffer_pix.jpg

Re:Pantserjuffer 1 jaar, 5 maanden geleden #94904

Ik vind deze juffer er mooi op staan met zo'n rustig egale achtergrond. Ook de waterdruppels erbij geven de foto nog iets extra's.

Met welke macrolens heb je deze foto gemaakt?
groetjes
Burry van den Brink
www.blikopbuiten.nl

Re:Pantserjuffer 1 jaar, 5 maanden geleden #94906

Burry, met de 90mm macro van Tamron.

Re:Pantserjuffer 1 jaar, 5 maanden geleden #94908

Hoi Tom, inderdaad een aparte en aansprekende houding. Eens wat anders dan de gestrekte foto's. Toch vind ik dat er wel enkele aanmerkingen op de foto zijn : de pantserjuffer is wat vreemd gevormd, met de scherpte op de voorste vleugels en de voorkant, het middendeel van het lijf is erg onscherp en loopt dan weer terug het scherptevlak in en ook de achterste vleugel is onscherp. Dit oogt wat vreemd en stoort iets. Het is net of er hierdoor een knik in het lijf van de juffer direkt onder de aanhechting van de vleugels zit. Ook de grasspriet waar het juffertje op zit is helaas grotendeels out of focus, wat hier jammer is omdat de weerspiegeling in de druppels juist zoveel toevoegen aan het beeld. Dat zie je prachtig terug in de druppel op zijn staart en op dezelfde hoogte op het blad. De voorkant van de juffer is gestoken scherp, zoals we van je gewend zijn.Ik heb dus een beetje een tweeledig gevoel bij deze foto, prachtig om eens een wat andere compositie te zien, maar ik denk dat het weglopen van het scherptevlak dit effekt grotendeels teniet doet. Maar dat is uiteraard mijn mening.

Groet Jan
bezoek voor meer van mijn fotowerk en mijn weblog ook eens mijn website : www.hollandphotography.eu

Re:Pantserjuffer 1 jaar, 5 maanden geleden #94911

Tom,

Ik vind de houding -en compositie daarme- aansprekend en ook weer eens wat anders. Dat mag ik wel.
Ben het verder eens met de opmerking (met analyse) van Jan. Hte leidt in ieder geval af. Compositie is verder OK.

gr Henk
  • Henk Valk
  • Afwezig
  • Platinum lid

Re:Pantserjuffer 1 jaar, 5 maanden geleden #94920

Ik vind het juist wel wat hebben op deze manier. Geeft een beetje diepte door juist het middenlijf wat uit de scherpte te houden. Zeker omdat kop en kont wel in een vlak liggen. Hierdoor wordt het in mijn ogen een minder vlakke plaat dan wanneer het beestje haaks op het sensorvlak (en uiteraard wel helemaal scherp, Tom kennende ) zou staan.
  • Tom Smit
  • Afwezig
  • Activiteitenteam
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.53 seconden