Welkom, Gast

Edelherten Hoge Veluwe
(1 bekijken) (1) Gast
Expositieforum voor een serie foto's. Hier kan men strenge beoordelingen en kritieken verwachten. Plaats hier enkel je beste foto's.
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Edelherten Hoge Veluwe

Edelherten Hoge Veluwe 1 jaar, 5 maanden geleden #95032

Vandaag samen met Albert M naar de Hoge Veluwe geweest, om de edelherten te fotograferen. Terwijl de regen flink naar beneden kwam ben ik uit Enschede vertrokken, de voorspellingen waren toch goed ? Albert opgepikt en doorgereden naar de bekende plek aan de Wildbaanweg. En tot mijn verrassing was het er nog redelijk rustig. Ruim plek om te parkeren en om zelfs van veld te wisselen. Eerst op het heideveld geweest, waar de zon een mooi licht wierp op de paarse heide, en tot ons geluk kwamen er 5 grote geweidragers uit het bos te voorschijn. Prachtig. Een mooie serie tot gevolg. Dan naar het eerste veld, met hei en pijpestrootjesgras. Ook hier in de regen (het weer was nog al wisselvallig) wat mooie opnames gemaakt, met name van een groot plaatshert tijdens beweging. De voorbronst is duidelijk begonnen, het hert probeerde al aardig zijn hindes bij elkaar te houden, en zelfs het burlen liet hij al zo nu en dan horen. Tegen 19.00 uur zijn we verder het park in gereden, en ook dit loont. Op een plek midden in het park stond nog een plaatshert met een stel hindes. Het licht was al sterk verminderd, maar door de wolken in de lucht en de ondergaande zon erachter ontstond er een mooi kontrast. En tot ons geluk liep het grote hert precies langs de rand van een heuveltje, en gaf zo een schitterend silhouet tegen de lucht te zien. Nog iets hoger was nog mooier geweest, maar ja, een mens kan niet alles hebben. Ik heb geprobeerd om vandaag toch wat andere opnames te maken dan iedereen hier maakt, wat denk ik ten dele gelukt is. Ik ben in ieder geval tevreden over deze serie. Benieuwd naar jullie mening.

_MG_1544.jpg

exif: 1/40 sec, f5.6, iso 250, sigma 500mm, eos 7d

_MG_1601.jpg

exif : 1/60 sec, f5.6, iso 400, sigma 500mm, eos 7d

_MG_1671.jpg

exif : 1/80 sec, f5.6, iso 400, sigma 500mm, eos 7d

_MG_1762.jpg

exif : 1/1000 sec, f5.6, iso 250, sigma 500mm, eos 7d

_MG_1492.jpg

exif : 1/250 sec, f5.6, iso 250, sigma 500mm, eos 7d
bezoek voor meer van mijn fotowerk en mijn weblog ook eens mijn website : www.hollandphotography.eu
Laast bewerkt: 1 jaar, 5 maanden geleden Door Jan Dolfing.

Re:Edelherten Hoge Veluwe 1 jaar, 5 maanden geleden #95033

Hoi Jan, een mooie plaat in beweging met op de voorgrond de paarse heide. Hij is mooi scherp, voor mij zeer geslaagd.
Hé in eerste instantie zag ik alleen maar de eerste foto en nu worden de anderen ook zichtbaar.een mooie serie alleen nr 3 spreekt mij niet zo aan

Groetjes Tiny
Groetjes Tiny,

www.tinygosselink.com
Laast bewerkt: 1 jaar, 5 maanden geleden Door Tiny Gosselink.

Re:Edelherten Hoge Veluwe 1 jaar, 5 maanden geleden #95034

Hoi Jan,
Nummer 1 en 4 spreken mij wel aan. De rest wat minder.
De 5e vind ik de de twee out-of-focus plekken heide wat storend werken.
  • Tom Smit
  • Afwezig
  • Activiteitenteam

Re:Edelherten Hoge Veluwe 1 jaar, 5 maanden geleden #95050

Dat is een mooie serie geworden. Ik vind nummer 3 heel bijzonder en nummer 4 erg mooi.
groetjes
Burry van den Brink
www.blikopbuiten.nl

Re:Edelherten Hoge Veluwe 1 jaar, 5 maanden geleden #95064

Prachtige serie Jan, vooral foto 4 vind ik schitterend. Groet Tom
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.51 seconden