Vandaag samen met Albert M naar de Hoge Veluwe geweest, om de edelherten te fotograferen. Terwijl de regen flink naar beneden kwam ben ik uit Enschede vertrokken, de voorspellingen waren toch goed ? Albert opgepikt en doorgereden naar de bekende plek aan de Wildbaanweg. En tot mijn verrassing was het er nog redelijk rustig. Ruim plek om te parkeren en om zelfs van veld te wisselen. Eerst op het heideveld geweest, waar de zon een mooi licht wierp op de paarse heide, en tot ons geluk kwamen er 5 grote geweidragers uit het bos te voorschijn. Prachtig. Een mooie serie tot gevolg. Dan naar het eerste veld, met hei en pijpestrootjesgras. Ook hier in de regen (het weer was nog al wisselvallig) wat mooie opnames gemaakt, met name van een groot plaatshert tijdens beweging. De voorbronst is duidelijk begonnen, het hert probeerde al aardig zijn hindes bij elkaar te houden, en zelfs het burlen liet hij al zo nu en dan horen. Tegen 19.00 uur zijn we verder het park in gereden, en ook dit loont. Op een plek midden in het park stond nog een plaatshert met een stel hindes. Het licht was al sterk verminderd, maar door de wolken in de lucht en de ondergaande zon erachter ontstond er een mooi kontrast. En tot ons geluk liep het grote hert precies langs de rand van een heuveltje, en gaf zo een schitterend silhouet tegen de lucht te zien. Nog iets hoger was nog mooier geweest, maar ja, een mens kan niet alles hebben. Ik heb geprobeerd om vandaag toch wat andere opnames te maken dan iedereen hier maakt, wat denk ik ten dele gelukt is. Ik ben in ieder geval tevreden over deze serie. Benieuwd naar jullie mening.

exif: 1/40 sec, f5.6, iso 250, sigma 500mm, eos 7d
exif : 1/60 sec, f5.6, iso 400, sigma 500mm, eos 7d
exif : 1/80 sec, f5.6, iso 400, sigma 500mm, eos 7d
exif : 1/1000 sec, f5.6, iso 250, sigma 500mm, eos 7d
exif : 1/250 sec, f5.6, iso 250, sigma 500mm, eos 7d